Thursday, June 7, 2012

Always You







高中的記憶很美,有一群好朋友,上課只要上半天,參加熱音社拿起吉他哼哼唱唱.....。不記得是哪天,聽到某個學姐拿著吉他輕輕彈唱起這首歌,從此他的旋律就一直在我腦袋裡轉壓轉。清清淡淡的旋律總是可以讓我心情很放鬆,但卻也從來不知道他是什麼歌還有誰唱的。十多年後的今天,突然在ICRT聽到熟悉的聲音跟旋律傳來,我趕緊拿起SoundHound (堪稱我最愛的APP前十名!!!)來聽,終於找到了。彷彿好多回憶也都跟著旋律慢慢清晰~~ 心裡好暖喔!=D


Always You 


 If it wasn't the ocean
如果不是那片海
Wasn't the breezes
不是徐徐微風
Wasn't the white sand
不是純白沙灘
There might be no need
那就算了吧

If I could sleep through the cool nights
如果在這寒冷的漫漫長夜 我還能安穩入睡
If I could breathe and eat right
如果我還能呼吸和進食
If I had worked all summer
如果我整個夏天都在工作
Maybe I wouldn't feel so humble
也許我就不會覺得自己是如此的一文不值

Oh you, it's always you
噢,是你 一直都是你
It's always you 一直都是你

If red roses weren't so lovely
如果玫瑰不是如此的嬌艷
If wine didn't taste so good
紅酒不是如此的香醇
If stars weren't so romantic
星星不是如此的浪漫
Then I could do what I should
那我就會乖乖地遵守我的本份 

Oh you, it's always you
噢,是你 一直都是你
It's always you
一直都是你
Oh you, it's always you
噢,是你 一直都是你
It's always you
一直都是你 

If your love I could command it
如果能得到你的愛
Get your head to understand it
讓你明白我的心意
I'd go twice around the world
我願意奔走天涯
Even though I may not find it
即使遍尋不著想要的一切

Oh you, it's always you
噢,是你 一直都是你
It's always you
一直都是你
Oh you, it's always you
噢,是你 一直都是你
It's always you 一
直都是你

No comments:

Post a Comment